U Prologu prednost uzimaju ORBEA Leatt Speed Company i BUFF MEGAMO

Izvor: Epic Series MTB / 4Islands Foto: Samir Ceric Kovacevic

Obranivši titulu, ORBEA Leatt Speed Company, započeli su svoju kampanju na 4Islands MTB Croatia s pobjedom u utorak, 16. travnja 2024. godine. Lukas Baum i Georg Egger pobijedili su u 12 kilometara dugom prologu sa samo 6 sekundi prednosti te tako osvojili prve žute CIOVITA majice utrke. U ženskoj UCI konkurenciji, Janina Wust i Rosa van Doorn bile su 14 sekundi brže, za BUFF MEGAMO Women, od kombinacije CANNONDALE ISB SPORT-a.

Otok Krk, na Jadranu, dočekao je 200 timova, svaki po dva člana na 4Islands MTB Croatia 2024 u utorak, 16. travnja. Petodnevna Epic Series MTB utrka započela je s 12 kilometara dugim prologom koji su osvojili ORBEA Leatt Speed Company i BUFF MEGAMO Women. Lukas Baum i Georg Egger tako su savršeno započeli obranu svoje titule u Hrvatskoj. Janina Wust i Rosa van Doorn dodale su pobjedu u etapi za ekipu BUFF MEGAMO u ženskoj UCI utrci, nakon što su njihove muške kolege morale priznati poraz iza pobjednika UCI muških etapnih pobjednika.

Krenuvši iz luke Baška, Prolog je uključivao 260 metara uspona i poslužio je kao uvod u maratonske dane koji slijede. Iako kratka, oštra i brza, 12 kilometara dugačka etapa trebala bi pokazati tko su favoriti utrke u 2024 godini. Ako su tijesne pobjede išta pokazatelj, ova će godina biti izuzetno napeta.

Prvi startni brojevi Prologa pripali su timu EIDF 1 s Haimarom Zubeldijom i Julenom Zubero. Njihov početni rezultat od malo više od pola sata pokazao je da je staza brza. To je potvrdio Nicola Taffarel i Massimo Rosa, kada su malo kasnije prešli liniju cilja za 27 minuta i 47 sekundi. Njihov napor Metallurgica Veneta MTB Pro Team 1 bio je na vrhu tablice rezultata sve dok prethodni favoriti nisu počeli postavljati svoje rezultate, iako je već bilo drama na stazi.

Samo 2 kilometra u utrci, Axel Roudil-Cortinat doživio je veliki kvar. Vozač Bulls Mavericksa viđen je kako trči s biciklom kroz prvu kontrolnu točku, dok je Simon Schneller išao za njim polako. Francuski prvak u maratonu kasnije je objasnio: “Išao sam vrlo blizu Simona kada sam udario u kamen ili nešto slično. Nisam vidio što sam pogodio, ali slomio mi je felgu i od tamo sam morao trčati ostatak staze.”

Bez postaje za pomoć ili tehničke podrške na Prologu, Roudil-Cortinat i Schneller znali su da su im nade za opći plasman uzaludne, zajedno s oštećenom stražnjom kotačem. Iako im je natjecateljsko umijeće, kao i improvizacija gdje je Roudil-Cortinat sjedio na Schnellerovoj sjedalu i nosio vlastiti bicikl dok je Schneller pedalirao stojeći, omogućilo da samo priznaju 25 minuta i 58 sekundi zaostatka za pobjednicima etape. Ipak, sada morat će ponovno usmjeriti svoju pažnju na lov na etape.

Kao drugi tim na startu UCI muških timova, jedini tim koji ih je prestigao na stazi bio je kombinacija ORBEA Leatt Speed Company. Baum i Egger prošli su kroz stazu s najbržim vremenima na svakoj kontrolnoj točki. “Kao i uvijek ovdje, bilo je izuzetno brzo, izuzetno kratko, ali ipak teško“, rekao je Baum nakon što su on i Egger prešli ciljnu liniju. “Dali smo sve od sebe za tih pola sata. Imali smo malu grešku na početku gdje smo se sudarili s ogradom. Ali nakon toga bila je glatka vožnja i pokušali smo očuvati bicikle u jednom komadu. I sretni smo što možemo obući žutu majicu sada.

Baum i Egger imaju vrlo tanko vodstvo od 6 sekundi nad Wout Alleman i Pablo Rodriguez Guede, s BUFF MEGAMO 2 samo 3 sekunde dalje. “Staza je bila izuzetno teška“, puhao je Alleman nakon što je završio svoj vremenski ispit, zajedno s Rodriguezom Guedeom. “Bila je to izuzetno kratka, ali vrlo intenzivna etapa. Mislim da smo se jako dobro snašli i dobro surađivali. Ali u posljednjih 5 kilometara, na ravnom dijelu, nedostajalo mi je malo snage i Pablo se patio također, mislim, i zbog toga smo tamo izgubili malo vremena. Ali ipak, bio je to izuzetno dobar početak. Drugi smo i imamo još četiri dana, pa sam sretan.”

Allemanovo zadovoljstvo nadmašio je njegov kolega iz Absa Cape Epica i član 4Islands MTB Croatia podržavajućeg tima, Hans Becking. Nizozemski prvak u maratonu vozi uz Josea Diasa u korist ekipe BUFF MEGAMO 1. “Da, to je izuzetno kratki, intenzivni, kronometar; ali bilo je lijepo ponovno se utrkivati s Joseom [Diasom]. Nismo stvarno imali plan za danas, jer smo ovdje kao rezervni tim za dečke [Alleman i Rodriguez Guede]. Kada smo letjeli plažom, našli smo se u dobrom ritmu i kada su nam rekli na kontrolnoj točki da je bilo vrlo blizu za pobjedu, dali smo sve od sebe do cilja.”

Pobjedničko vrijeme ORBEA Leatt Speed Company bilo je 27 minuta i 26 sekundi. Pridružili su im se na prvom postolju utrke dvije ekipe BUFF MEGAMO, koje su obje unutar 10 sekundi od ukupnih vodećih natjecatelja. Iza njih su Taffarel i Rosa 21 sekundu iza, ispred Klimatiza Toteemi Cabberty 2 s Miguelom Munozom i Luisom Martinezom, koji su postavili peto najbrže vrijeme na dan. Taffarelovi i Rosini timski kolege iz Metallurgica Veneta MTB Pro Teama, Ole Hem i Jacopo Billi, također su unutar minute zaostatka za Baumom i Eggerom.

U UCI ženskoj utrci pobjednice su postavile vrijeme od 34 minute i 36 sekundi. To je bilo dovoljno da Wust i Van Doorn osvoje prve narančaste CIOVITA majice sa 14 sekundi prednosti, nad kombinacijom CANNONDALE ISB SPORT-a, Monicom Calderon i Meritxell Figueras. Kao i u muškoj UCI utrci, glavni opis etape bio je “intenzivan”. Iako je Van Doorn dodala: “Staza je bila izuzetno brza s nekim tehničkim usponima i izuzetno stjenovitim područjem. Bilo je lijepo pokazati dobar timski rad, zajedno s Janinom [Wurst], i sada imati vodeće majice!

Calderon je pak priznala da je bila nervozna zbog otvarajućeg kilometra preko stjenovite plaže Baške. “Jako sam sretna što sudjelujem u 4Islands MTB Croatia“, rekla je potencijalna Epic Legenda. “Očekivala sam vrlo brzu etapu, i upravo tako se i odvijalo. Malo sam se brinula zbog plažnog dijela prije utrke, ali prešli smo ga tako brzo da to nije bio problem. To je jedna od prvih etapnih utrka koje Txell [Figueras] i ja radimo zajedno, pa sam jako sretna s našom izvedbom danas i s veseljem iščekujem nadolazeće etape.”

Posljednje mjesto na postolju dana zauzela je ekipa 8capitala Janka Keseg Stevkove i Martine Krahulcove, iako su zaostajali 60 sekundi za CANNONDALE ISB SPORT-om na drugom mjestu i 1:14 za BUFF MEGAMO Women-om na prvom mjestu. Daniela Höfler i Alessia Nay Koba bile su četvrte na otvarajućoj etapi, ispred Costanze Fasolis i Giulie Alberti na petom mjestu. Stefanie Walter i Tanja Priller bit će razočarane svojim naporom u Prologu, jer su priznale 2 minute i 7 sekundi prednosti Wurst i Van Doorn. Canyon Sidi Pure Humanpwr bili su među velikim favoritima prije utrke za UCI žensku utrku i morat će se potruditi tijekom nadolazećih maratonskih dana.

Prvi od njih je Etapa 1. Također počinje i završava u Baški, na Krku, ali njezin 72 kilometra dugi put udaljava se daleko dalje na otok nego što je Prolog to smio. To je dan u kojem će timovi naći vrlo malo odmora. Ima penjanja od početka, do Mjeseca iznad zaljeva Baške, i profil pila cijelom etapom. Penjanje se akumulira na 1.530 metara ukupno, ali vjerojatno će stjenoviti spusti razdvojiti najbolje timove. Konačni spust od 12 kilometara, kroz Draga Bašćanska, natrag do starta/cilja na obali mora mogao bi biti odlučujući.

Za praćenje akcije pratite @4islandsmtb na Instagramu ili lajkajte 4Islands MTB Facebook stranicu. Pridružite se svakodnevnim videozapisima sažetaka na kanalu Epic Series YouTube ili pronađite više na www.epic-series.com/4islands.

4Islands MTB Croatia 2024

Rezultati UCI muškarci | Prolog:

1. ORBEA Leatt Speed Company: Georg Egger & Lukas Baum (27:26)
  2. BUFF MEGAMO 1: Wout Alleman & Pablo Rodriguez Guede (27:32 | +6)
  3. BUFF MEGAMO 2: Hans Becking & José Dias (27:35 | +9)
  4. Metallurgica Veneta MTB Pro Team 1: Nicola Taffarel & Massimo Rosa (27:47 | +21)
  5. Klimatiza Toteemi Cabberty 2: Miguel Munoz & Luis Martínez (27:52 | +26)

Rezultati UCI žene | Prolog:

1. BUFF MEGAMO Women: Janina Wust & Rosa Van Doorn (34:36)
  2. CANNONDALE ISB SPORT: Monica Calderon & Meritxell Figueras (34:50 | +14)
  3. 8capital: Janka Keseg Stevkova & Martina Krahulcova (35:50 | +1:14)
  4. Koba: Daniela Höfler & Alessia Nay (35:59 | +1:23)
  5. MenteCorpo Cicli Drigani Pro Team: Costanza Fasolis & Giulia Alberti (36:16 | +1:40)

Za pregled svih rezultata 2024 4Islands MTB Croatia kliknite ovdje.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More